Opis przedmiotu
Tester diagnostyczny systemu sterowania silnikiem służy do diagnozowania pracy silnika oraz wszystkich jego elektronicznych elementów. Umożliwia on precyzyjne ustalenie położenia usterki lub sprawdzenie poprawności pracy silnika. Tester podłącza się do gniazda diagnostycznego, które znajduje się w każdym samochodzie. Jest to samodzielne urządzenie, nie wymaga podłączenia do komputera lub laptopa.
Po podłączeniu i uruchomieniu tester wyzwala migawkowe kody błędów. Kody usterek pokazywane są poprzez miganie czerwonej kontrolki testera, które odczytujemy, a następnie sprawdzamy znaczenie kodu w tabeli błędów i usterek (znajduje się ona w załączonej do zestawu instrukcji obsługi). Dzięki temu w ciągu niespełna 5-ciu minut jesteś w stanie samemu ustalić nawet najbardziej ukrytą i uciążliwą usterkę, na zlokalizowanie której tradycyjnymi metodami potrzeba byłoby mnóstwa czasu i nakładu pracy.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając tester diagnostyczny otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie samodzielnie odczytać błędy i usterki silnika, dzięki czemu:
OSZCZĘDZASZ CZAS, NERWY i PIENIĄDZE !!!
Korzystanie z testera diagnostycznego jest niezwykle proste. Urządzenie podłączamy do złącza diagnostycznego w samochodzie, następie uruchamiamy tester i włączamy zapłon. Po tym kroku automatycznie zaczyna się emisja kodów usterek. Kody usterek są wyświetlane poprzez miganie czerwonej kontrolki testera diagnostycznego.
Dla przykładu kod usterki numer 24 (każdy numer kodu powtarzany jest trzykrotnie, aby wykluczyć ewentualne pomyłki podczas odczytu) to:
![]() |
1) dwa dłuższe mrugnięcia 2) 1 sekunda przerwy 3) cztery krótkie mrugnięcia |
Zapisujemy wszystkie wyemitowane numery kodów, a następnie sprawdzamy je w odpowiedniej tabeli błędów i usterek, która znajduje się w instrukcji obsługi.
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!
- Akumulator - zbyt wysokie/niskie napięcie
- Cewka zapłonowa
- Czujnik Halla
- Czujnik spalania stukowego
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- Czujnik temperatury powietrza
- Czujnik prędkości obrotowej silnika
- Czujnik położenia przepustnicy
- Moduł sterujący (komputer)
- Pompa paliwa
- Regulator wolnych obrotów
- Sonda lambda
- Zły skład mieszanki (zbyt uboga/bogata)
- Układ recyrkulacji spalin
- Niewłaściwa praca danego wtryskiwacza (1-6)
- Oraz wiele innych...
Cechy produktu:
- Wymiary: dł. - 4cm, szer. - 3cm, wys. - 1,5cm
- Długość przewodów: 50cm
- Tester diagnostyczny (Toyota)
- Obszerna instrukcja obsługi zawierająca:
- Opis systemu sterowania silnikiem
- Lokalizację złącza diagnostycznego w poszczególnych modelach
- Dokładny sposób podłączenia testera wraz z ilustracjami
- Szczegółową instrukcję odczytywania kodów błędów
- Pełną listę kodów usterek wraz z ich wyjaśnionym znaczeniem
- Sposoby kasowania błędów z pamięci sterownika - Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
Lista obsługiwanych modeli Toyota (roczniki 1985-2001)
Model | Kod silnika | Lata produkcji |
4-Runner 3.0 | 3VZ-E | 1989-96 |
Avensis 1.6 | 4A-FE | 1998-VII/00 |
Avensis 1.8 | 7A-FE | 1998-VII/00 |
Avensis 2.0 | 3S-FE | 1998-VII/00 |
Avensis 2.0D D-4D | 1CD-FTV | 1999-VII/00 |
Avensis 2.0D Turbo | 2C-TE | 1998-99 |
Camry 2.0 | 3S-FE | 1986-91 |
Camry 2.2 | 5S-FE | 1991-01 |
Camry 3.0 | 3VZ-FE 1MZ-FE |
1991-01 |
Carina E 1.6 | 4A-FE | 1992-98 |
Carina E 1.8 | 7A-FE | 1995-98 |
Carina E 2.0 | 3S-FE | 1992-97 |
Carina E 2.0 GTi | 3S-GE | 1992-97 |
Carina E 2.0D | 2C | 1992-96 |
Carina E 2.0D Turbo | 2C-T | 1996-98 |
Carina II 1.6 | 4A-FE | 1988-90 |
Carina II 2.0 | 3S-FE | 1988-92 |
Celica 1.6 | 4A-FE | 1990-94 |
Celica 1.8 | 7A-FE | 1994-99 |
Celica 2.0 | 3S-GE | 1986-99 |
Celica 2.0 GT4 | 3S-GTE | 1988-97 |
Corolla 1.3 | 2E-E 4E-FE |
1990-I/00 |
Corolla 1.6 GT (89kW) | 4A-GE | 1985-87 |
Corolla 1.6 GTi | 4A-GE | 1987-92 |
Corolla 1.6 oraz 4x4 | 4A-FE | 1988-I/00 |
Corolla 1.8 | 7A-FE | 1993-95 |
Corolla 2.0D | 2C 2C-E |
1993-99 |
Hi-Ace 2.4 oraz 4x4 | 2RZ-E | 1989-95 |
Hi-Lux 2.2 4x4 | 4Y-E | 1989-96 |
Hi-Lux 2.4 4x4 | 22R-E | 1988-96 |
Landcruiser 4.5 | 1FZ-FE | 1995-98 |
Lite-Ace 2.2 | 4Y-E | 1992-96 |
MR2 1.6 | 4A-GE | 1985-90 |
MR2 2.0 | 3S-FE/GE | 1990-00 |
Paseo 1.5 | 5E-FE | 1996-I/00 |
Picnic 2.0 | 3S-FE | 1996-01 |
Picnic 2.2D Turbo | 3C-TE | 1998-01 |
Previa 2.4 | 2TZ-FE | 1990-00 |
RAV4 2.0 | 3S-FE | 1994-00 |
Starlet 1.3 | 2E-E 4E-FE |
1990-99 |
Supra 3.0 | 7M-GE | 1986-93 |
Supra 3.0 Turbo (171kW) | 7M-GTE | 1988-93 |
Supra 3.0 Turbo (243kW) | 2JZ-GTE | 1993-97 |
Nie ma Twojego modelu na liście ---> Zadaj pytanie