Opis przedmiotu
Tester AIR-BAG/SRS służy do diagnozowania systemu poduszek powietrznych wraz z jego wszystkimi elektronicznymi podzespołami. Umożliwia on precyzyjne ustalenie położenia usterki lub sprawdzenie poprawności pracy systemu AIR-BAG/SRS. Tester podłącza się do gniazda diagnostycznego, które znajduje się w każdym samochodzie. Jest to samodzielne urządzenie, nie wymaga podłączenia do komputera lub laptopa.
Po podłączeniu i uruchomieniu tester wyzwala migawkowe kody błędów. Kody usterek pokazywane są poprzez miganie kontrolki "AIR-BAG/SRS" na desce rozdzielczej, które odczytujemy, a następnie sprawdzamy znaczenie kodu w tabeli błędów i usterek (znajduje się ona w załączonej do zestawu instrukcji obsługi). Dzięki temu w ciągu niespełna 5-ciu minut jesteś w stanie samemu ustalić nawet najbardziej ukrytą i uciążliwą usterkę, na zlokalizowanie której tradycyjnymi metodami potrzeba byłoby mnóstwa czasu i nakładu pracy.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając tester systemu ABS otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie samodzielnie odczytać błędy i usterki układu.
NIE LEKCEWAŻ PALĄCEJ SIĘ KONTOLKI AIR-BAG/SRS !!!
Dla przykładu kod usterki numer 24 (każdy numer kodu powtarzany jest trzykrotnie, aby wykluczyć ewentualne pomyłki podczas odczytu) to:
![]() |
1) dwa dłuższe mrugnięcia 2) 1 sekunda przerwy 3) cztery krótkie mrugnięcia |
Zapisujemy wszystkie wyemitowane numery kodów, a następnie sprawdzamy je w odpowiedniej tabeli błędów i usterek, która znajduje się w instrukcji obsługi.
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!
- Uszkodzony moduł sterujący AIR-BAG/SRS
- Napięcie zasilania modułu - za niskie
- Napięcie zasilania modułu - za wysokie
- Uszkodzona poduszka powietrzna kierowcy
- Uszkodzona poduszka powietrzna pasażera
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów kierowcy
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów pasażera
- Uszkodzony przedni czujnik zderzeniowy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony kierowcy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony pasażera
- Oraz inne...
Cechy produktu:
- Wymiary: dł. - 4cm, szer. - 3cm, wys. - 1,5cm
- Długość przewodów: 50cm
- Tester systemu AIR-BAG/SRS (Volvo)
- Obszerna instrukcja obsługi zawierająca:
- Opis systemu sterowania
- Lokalizację złącza diagnostycznego w poszczególnych modelach
- Dokładny sposób podłączenia testera wraz z ilustracjami
- Szczegółową instrukcję odczytywania kodów błędów AIR-BAG/SRS`u
- Pełną listę kodów usterek wraz z ich wyjaśnionym znaczeniem
- Sposoby kasowania błędów AIR-BAG/SRS`u z pamięci sterownika - Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
Lista obsługiwanych modeli Volvo (roczniki 1992-2006)
Model | Kod silnika | Lata produkcji |
440 1.6 | B16F | 1992-97 |
440 1.7 | B18EP/FP | 1992-96 |
440 1.7 Turbo | B18FT/FTM | 1992-96 |
440 1.8 | B18U-103 | 1991-97 |
440 1.9D Turbo | D19T | 1993-97 |
440 2.0 | B20F | 1992-97 |
460 1.6 | B16F | 1992-97 |
460 1.7 | B18EP/FP | 1992-96 |
460 1.7 Turbo | B18FT/FTM | 1992-96 |
460 1.8 | B18U-103 | 1991-97 |
460 1.9D Turbo | D19T | 1993-97 |
460 2.0 | B20F | 1992-97 |
480 1.7 | B18EP/FP | 1992-96 |
480 1.7 Turbo | B18FT/FTM | 1992-96 |
480 2.0 | B20F | 1992-97 |
740 2.0 | B200E/F/G/K | 1987-92 |
740 2.0 16v | B204E | 1989-91 |
740 2.0 Turbo | B200ET/FT | 1987-92 |
740 2.3 | B230E/F/FB/K | 1987-92 |
740 2.3 16v | B234F | 1989-91 |
740 2.3 Turbo | B230FT | 1987-91 |
740 2.4D | D24 | 1987-92 |
740 2.4D Turbo | D24T/TIC | 1987-92 |
760 2.3 Turbo | B230FT | 1987-91 |
760 2.4D Turbo | D24T/TIC | 1987-92 |
760 2.8 | B280E/F | 1987-91 |
850 2.0 | B5202S | 1995 |
850 2.0 20v | B5204S | 1992-95 |
850 2.0 Turbo | B5204T | 1995 |
850 2.3 Turbo | B5234T/T5 | 1993-95 |
850 2.5 | B5252S | 1993-95 |
850 2.5 20v | B5254S | 1992-95 |
940 2.0 | B200F | 1991-95 |
940 2.0 Turbo | B200FT | 1991-95 |
940 2.3 | B230F/FB/FD | 1991-95 |
940 2.3 16v | B234F | 1991-95 |
940 2.3 Turbo | B230FT | 1991-95 |
940 2.4D Turbo | D24T/TIC | 1991-95 |
960 2.0 16v Turbo | B204FT | 1991-94 |
960 2.3 Turbo | B230FT | 1991-95 |
960 2.4D Turbo | D24TIC | 1991-93 |
960 3.0 | B6304F | 1991-95 |
Nie ma Twojego modelu na liście ---> Zadaj pytanie