Opis przedmiotu
Tester AIR-BAG/SRS służy do diagnozowania systemu poduszek powietrznych wraz z jego wszystkimi elektronicznymi podzespołami. Umożliwia on precyzyjne ustalenie położenia usterki lub sprawdzenie poprawności pracy systemu AIR-BAG/SRS. Tester podłącza się do gniazda diagnostycznego, które znajduje się w każdym samochodzie. Jest to samodzielne urządzenie, nie wymaga podłączenia do komputera lub laptopa.
Po podłączeniu i uruchomieniu tester wyzwala migawkowe kody błędów. Kody usterek pokazywane są poprzez miganie kontrolki "AIR-BAG/SRS" na desce rozdzielczej, które odczytujemy, a następnie sprawdzamy znaczenie kodu w tabeli błędów i usterek (znajduje się ona w załączonej do zestawu instrukcji obsługi). Dzięki temu w ciągu niespełna 5-ciu minut jesteś w stanie samemu ustalić nawet najbardziej ukrytą i uciążliwą usterkę, na zlokalizowanie której tradycyjnymi metodami potrzeba byłoby mnóstwa czasu i nakładu pracy.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając tester systemu ABS otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie samodzielnie odczytać błędy i usterki układu.
NIE LEKCEWAŻ PALĄCEJ SIĘ KONTOLKI AIR-BAG/SRS !!!
Dla przykładu kod usterki numer 24 (każdy numer kodu powtarzany jest trzykrotnie, aby wykluczyć ewentualne pomyłki podczas odczytu) to:
![]() |
1) dwa dłuższe mrugnięcia 2) 1 sekunda przerwy 3) cztery krótkie mrugnięcia |
Zapisujemy wszystkie wyemitowane numery kodów, a następnie sprawdzamy je w odpowiedniej tabeli błędów i usterek, która znajduje się w instrukcji obsługi.
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!
- Uszkodzony moduł sterujący AIR-BAG/SRS
- Napięcie zasilania modułu - za niskie
- Napięcie zasilania modułu - za wysokie
- Uszkodzona poduszka powietrzna kierowcy
- Uszkodzona poduszka powietrzna pasażera
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów kierowcy
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów pasażera
- Uszkodzony przedni czujnik zderzeniowy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony kierowcy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony pasażera
- Oraz inne...
Cechy produktu:
- Wymiary: dł. - 4cm, szer. - 3cm, wys. - 1,5cm
- Długość przewodów: 50cm
- Tester systemu AIR-BAG/SRS (Subaru)
- Obszerna instrukcja obsługi zawierająca:
- Opis systemu sterowania
- Lokalizację złącza diagnostycznego w poszczególnych modelach
- Dokładny sposób podłączenia testera wraz z ilustracjami
- Szczegółową instrukcję odczytywania kodów błędów AIR-BAG/SRS`u
- Pełną listę kodów usterek wraz z ich wyjaśnionym znaczeniem
- Sposoby kasowania błędów AIR-BAG/SRS`u z pamięci sterownika - Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
Lista obsługiwanych modeli Subaru (roczniki 1994-2003)
Model | Kod silnika | Lata produkcji |
Forester 2.0 | EJ20J/02 | 1998-02 |
Forester 2.0 Turbo | EJ205 | 1998-02 |
Impreza 1.6 | EJ16/161 | 1993-05 |
Impreza 1.8 | EJ18 | 1993-98 |
Impreza 2.0 | EJ20/201 | 1995-05 |
Impreza 2.0 Turbo | EJ20 | 1994-00 |
Impreza 2.0 Turbo WRX | EJ205 | 2000-03 |
Justy 1.3 | G13BA | 1995-03 |
Legacy 2.0 | EJ20/20G/201 | 1994-03 |
Legacy 2.2 | EJ22 | 1994-99 |
Legacy 2.5 | EJ25/251 | 1996-03 |
Legacy Outback 2.5 | EJ25/251 | 1996-03 |
Legacy Outback 3.0 H6 | EZ30D | 2000-03 |
Nie ma Twojego modelu na liście ---> Zadaj pytanie