Opis przedmiotu
Tester AIR-BAG/SRS służy do diagnozowania systemu poduszek powietrznych wraz z jego wszystkimi elektronicznymi podzespołami. Umożliwia on precyzyjne ustalenie położenia usterki lub sprawdzenie poprawności pracy systemu AIR-BAG/SRS. Tester podłącza się do gniazda diagnostycznego, które znajduje się w każdym samochodzie. Jest to samodzielne urządzenie, nie wymaga podłączenia do komputera lub laptopa.
Po podłączeniu i uruchomieniu tester wyzwala migawkowe kody błędów. Kody usterek pokazywane są poprzez miganie kontrolki "AIR-BAG/SRS" na desce rozdzielczej, które odczytujemy, a następnie sprawdzamy znaczenie kodu w tabeli błędów i usterek (znajduje się ona w załączonej do zestawu instrukcji obsługi). Dzięki temu w ciągu niespełna 5-ciu minut jesteś w stanie samemu ustalić nawet najbardziej ukrytą i uciążliwą usterkę, na zlokalizowanie której tradycyjnymi metodami potrzeba byłoby mnóstwa czasu i nakładu pracy.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając tester systemu ABS otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie samodzielnie odczytać błędy i usterki układu.
NIE LEKCEWAŻ PALĄCEJ SIĘ KONTOLKI AIR-BAG/SRS !!!
Dla przykładu kod usterki numer 24 (każdy numer kodu powtarzany jest trzykrotnie, aby wykluczyć ewentualne pomyłki podczas odczytu) to:
![]() |
1) dwa dłuższe mrugnięcia 2) 1 sekunda przerwy 3) cztery krótkie mrugnięcia |
Zapisujemy wszystkie wyemitowane numery kodów, a następnie sprawdzamy je w odpowiedniej tabeli błędów i usterek, która znajduje się w instrukcji obsługi.
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!
- Uszkodzony moduł sterujący AIR-BAG/SRS
- Napięcie zasilania modułu - za niskie
- Napięcie zasilania modułu - za wysokie
- Uszkodzona poduszka powietrzna kierowcy
- Uszkodzona poduszka powietrzna pasażera
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Zwarcie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej kierowcy
- Przerwanie obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów kierowcy
- Niesprawny pirotechniczny napinacz pasów pasażera
- Uszkodzony przedni czujnik zderzeniowy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony kierowcy
- Uszkodzony boczny czujnik zderzeniowy od strony pasażera
- Oraz inne...
Cechy produktu:
- Wymiary: dł. - 4cm, szer. - 3cm, wys. - 1,5cm
- Długość przewodów: 50cm
- Tester systemu AIR-BAG/SRS (Mazda)
- Obszerna instrukcja obsługi zawierająca:
- Opis systemu sterowania
- Lokalizację złącza diagnostycznego w poszczególnych modelach
- Dokładny sposób podłączenia testera wraz z ilustracjami
- Szczegółową instrukcję odczytywania kodów błędów AIR-BAG/SRS`u
- Pełną listę kodów usterek wraz z ich wyjaśnionym znaczeniem
- Sposoby kasowania błędów AIR-BAG/SRS`u z pamięci sterownika - Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
Lista obsługiwanych modeli Mazda (roczniki 1993-2003)
Model | Kod silnika | Lata produkcji |
323 (BJ) 1.3 | B3 | 1998-03 |
323 (BJ) 1.5 | ZL | 1998-01 |
323 (BJ) 1.6 | ZM | 2001-03 |
323 (BJ) 1.8 | FP | 1998-01 |
323 (BJ) 2.0 | FS | 2001-03 |
323 (BJ) 2.0D | RF | 1998-03 |
323 (BJ) 2.0D Turbo | RF-Turbo | 1998-03 |
626 (GF) 1.8* | FP | 1997-02 |
626 (GF) 2.0* | FS | 1997-02 |
626 (GF) 2.0 GSi* | FS | 1997-02 |
626 (GF) 2.0D Turbo* | RF-Turbo | 1998-02 |
626 (GW) 1.8* | FP | 1997-02 |
626 (GW) 2.0* | FS | 1997-02 |
626 (GW) 2.0 GSi* | FS | 1997-02 |
626 (GW) 2.0D Turbo* | RF-Turbo | 1998-02 |
MX-5 (NA) 1.6* | B6 | 1993 |
MX-5 (NB) 1.6* | B6 | 1998-05 |
MX-5 (NB) 1.8* | BP | 1998-05 |
MX-6 (GE) 2.0* | FS | 1993 |
MX-6 (GE) 2.5* | KL | 1993 |
Premacy 1.8 | FP | 1999-00 |
Premacy 2.0D Turbo | RF-Turbo | 1999-00 |
Nie ma Twojego modelu na liście ---> Zadaj pytanie