Opis przedmiotu
Interfejs diagnostyczny służy do diagnozowania wszystkich elektronicznych systemów wyposażenia oraz nadzorowanie pracy silnika w samochodach marki Volvo. Interfejs jest alternatywą dla urządzenia serwisowego Volvo Vadis stosowanego w autoryzowanych stacjach diagnostycznych samochodów Volvo, czyniąc z komputera PC praktyczne narzędzie diagnostyczne.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając interfejs diagnostyczny otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie wykonać pełną, profesjonalną diagnostykę auta, dzięki czemu:
OSZCZĘDZASZ CZAS, NERWY i PIENIĄDZE !!!
- Silnik
- AT - Automatic Transmission
- ABS
- SRS
- Licznik
- Immobiliser
- Criuse Control
- ECC - Electronic Climate Control
- VGLA - Volvo Guard Lock & Alarm
- RTI - Road Traffic Information
- Pamięć foteli
- ROP - Roll Over Protection
- CCU - Cab Control Unit
- DSA - Dynamic Stability Control
Interfejs Volvo FCR+ ma minimalne wymagania sprzętowe:
- procesor: Pentium 133 Mhz
- pamięć: 8 mb
- wolne miejsce na dysku: 5 mb
- port USB: 1
- system operacyjny: Windows 95 / 98 / 98 SE / ME / 2000 / XP / Vista /
7 (32 i 64-bit) / 8 (32 i 64-bit) / 8.1 / PalmOS / Pocket PC / Linux
BEZPIECZEŃSTWO - interfejs posiada szereg zabezpieczeń chroniących elektronikę oraz stabilizujących połączenie:
- Galwaniczna separacja układów - chroni elektronikę oraz eliminuje zakłócenia
- Zabezpieczenie przepięciowe
- Zabezpieczenie przeciążeniowe
- Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem
Zasada działania
Korzystanie z interfejsu diagnostycznego jest niezwykle proste. Urządzenie z jednej strony podłączamy do złącza diagnostycznego w samochodzie, a z drugiej strony do dowolnego komputera PC wyposażonego w złącze USB (przy pierwszym podłączeniu do komputera należy zainstalować sterowniki dostarczone na płycie CD). Po prawidłowym podłączeniu włączamy zapłon, następnie uruchamiamy odpowiedni program diagnostyczny.
Instalacja sterowników:
Jako pierwsi na rynku z branży opracowaliśmy specjalny program instalacyjny "Asystent Instalacji i Konfiguracji Urządzenia". Wystarczy włożyć płytę do napędu i po automatycznym uruchomieniu pliku "autorun.exe" pojawi się nasz autorski program instalacyjny.

Rys. 1 - Diagnostik - program instalacyjny.
Należy teraz wykonać odpowiednio krok 1, 2 i 3 (postępując zgodnie ze wskazówkami), aby bezproblemowo przebrnąć przez proces instalacji urządzenia w systemie (w razie problemów przy każdym kroku dostępna jest szybka pomoc będąca w zasięgu jednego kliknięcia).
OGŁASZAMY KONIEC ZE ŻMUDNYM STUDIOWANIEM INSTRUKCJI !!!
Diagnostyka pojazdu
Programem współpracującym z interfejsem jest Vol-FCR (Rys. 2).

Rys. 2 - program Vol-FCR - menu główne.
Po uruchomieniu programu wybieramy model pojazdu, a następnie moduł, z którym chcemy nawiązać komunikację. Na poniższym rysunku (Rys. 3) przedstawione zostały przykładowe opcje diagnostyki dla modelu C 70.

Rys. 3 - program Vol-FCR - wybór sterownika.
Gdy dokonamy wyboru interesującego nas modułu włączamy zapłon, a następnie czekamy na nawiązanie połączenia ze sterownikiem. Na poniższym rysunku (Rys. 4) pokazano przykładowy odczyt kodów ze sterownika silnika w modelu C 70.

Rys. 4 - program Vol-FCR - odczyt kodów usterek ze sterownika silnika.
W każdej chwili można wykasować usterki z pamięci sterownika. W ten prosty sposób można bardzo łatwo wykryć i usunąć uciążliwą usterkę z każdego elektronicznego systemu wyposażenia.
... jako jedyni na rynku oferujemy bezpłatną, fachową pomoc techniczną. Masz problem z instalacją sterownika, obsługą programu, lokalizacją złącza diagnostycznego? - wystarczy, że napiszesz do nas na adres mailowy pomoc@diagnostik.pl - nasz konsultant odpowie na każde zadane pytanie.
Tego produktu nie trzeba reklamować. Nadal się wahasz? Koszt podłączenia auta pod komputer u specjalisty to około 100zł (lub nawet 200zł, w autoryzowanym serwisie). Wystarczy, że zdiagnozujesz auto sobie i sąsiadowi, a interfejs już się zwróci.
...i nie zapominaj - jest Twój na zawsze!
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!

- Komponenty najwyższej jakości - do produkcji interfejsów diagnostycznych wykorzystywane są wyłącznie podzespoły najwyższej jakości, jedynie znanych producentów, co zapewnia im odporną na zakłócenia wysoką skuteczność działania.
- Elektroniczne testy - każdy interfejs diagnostyczny jest szczegółowo testowany przy pomocy specjalnego programu. W ten sposób w 100% wyeliminowaliśmy możliwość pojawienia się wadliwego egzemplarza.
- Karta gwarancyjna na okres 24-ech miesięcy - jako jedyny oficjalny dystrybutor na polskim rynku produktów niemieckiej marki udzielamy pełną, pisemną gwarancję producenta na okres 24-ech miesięcy od daty zakupu.
- Bezpłatna, fachowa pomoc techniczna - do Państwa dyspozycji pozostawiamy bezpłatną, fachową pomoc techniczną w przypadku pytań odnośnie codziennej eksploatacji naszych produktów, dostępną pod adresem mailowym pomoc@diagnostik.pl.
ZAUFAJ DOŚWIADCZONEJ FIRMIE - MY ZNAMY SIĘ NA SAMOCHODACH !!!
Interfejs diagnostyczny Volvo FCR+, marki:
(długość przewodu: 130cm)- Płyta CD zawierająca:
- Program "Asystent Instalacji i Konfiguracji Urządzenia"
wersja 2.05 (Click&Easy™)
- Program testujący interfejs i jego prawidłową instalację
- Najnowsze sterowniki (drivery)
- Instrukcja obsługi urządzenia (instalacja, praca urządzenia, opis systemu sterowania silnikiem, lokalizacja złącza diagnostycznego w poszczególnych modelach, sposoby podłączania interfejsu, opis programu)
- Pełną listę kodów usterek (938 opisanych błędów)
(Silnik, AT, ABS, AIB-BAG, Immobiliser) - 55 stronicowy poradnik kasowania konieczności wykonania przeglądu serwisowego w większości samochodów europejskich
- Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
ZESTAW W PEŁNEJ, POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ!
850 | 940/960 | S/V 40 | S 70 | V 70 | C 70 | S/V 90 | |
Silnik | - | - | <`00 | <`98 | <`98 | <`98 | <`98 |
Automatic Transmission |
1996-97 | 1996-98 | <`99 | <`99 | <`00 | <`99 | <`98 |
ABS | 1996-97 | - | <`04 | <`00 | <`04 | <`04 | <`98 |
SRS | 1996-97 | 1995-98 | <`98 | <`00 | <`00 | <`04 | <`98 |
Licznik | <`96 | <`96 | <`00 | <`98 | <`98 | <`98 | <`98 |
Immobiliser | 1995-97 | 1995-98 | <`04 | <`00 | <`00 | <`04 | <`98 |
Criuse Control |
- | - | - | - | - | - | <`98 |
ECC | - | - | <`00 | <`98 | <`98 | <`98 | - |
VGLA | - | - | - | <`98 | <`98 | <`98 | - |
RTI | - | <`96 | <`00 | <`98 | <`98 | <`98 | <`98 |
Pamięć foteli |
<`96 | <`96 | <`00 | <`98 | <`98 | <`98 | <`98 |
ROP | - | - | - | - | - | <`98 | - |
CCU | - | - | - | - | - | <`98 | - |
DSA | - | - | <`00 | - | - | - | - |